Tietoja

Tämä on blogi erään alakoulun opettajan oppimisesta, ajatuksista, visioista ja tavoitteista. Yrityksistä – onnistumisista ja epäonnistumisista – kehittää omaa työtä ja sitä kautta muuttaa koulua omalta osaltaan uudenlaiseksi.

Kirjoitukset ovat subjektiivisia kannanottoja, kokemuksia, havaintoja ja näkökulmia koulun ja oppimisen muutoksen ympärillä tapahtuviin ilmiöihin sekä niistä käytävään keskusteluun.

Open koulu -nimitys viittaa englannin avoimuutta tarkoittavaan sanaan, mutta samalla opettajan itsensä oppimisen paikkaan. Avoimuuden ajatuksella tarkoitetaan läpinäkyvyyttä ja yhteisöllisyyttä mutta myös luokkahuoneen ja oppitunnin rajat hävittävää kaikkialla tapahtuvaa oppimista. Opettajan oppiminen puolestaan viittaa kirjoittajan haluun kehittää omaa työtä ja etsiä omaa ymmärrystä siitä, mitä tarkoittaa tulevaisuuden koulu nyt. Koulun muutos lähtee opettajan itsensä kehittymisestä ja oppimisesta.

Allekirjoittaneen mielestä koulun muutoksen keskiössä ovat työskentelytapojen kehittyminen, oppimisen tavoitteiden kriittinen pohdiskelu, arviointikulttuurin ja -menetelmien muutos, teknologian luonteva rooli oppimisprosessin tukemisessa sekä oppijan tavoitteellinen työskentely ja oman oppimisen omistajuus.

Kirjoitukset ovat suunnattu kaikille – oppilaille, toisille opettajille ja vanhemmille. Kaikille, jotka ovat kiinnostuneet erään opettajan mielenliikkeistä, tämän päivän koulun ilmiöistä sekä mahdollisesta tulevaisuuden suunnasta.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s